MIRADOR INDISCRES: Les marques volen les xarxes socials com un espai d’interacció on els influencers són protagonistes

Albert Rodriguez,

MIRADOR INDISCRES: Les marques volen les xarxes socials com un espai d’interacció on els influencers són protagonistes


Barcelona, 30 de  març de 2023. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya va celebrar la tercera sessió d’El Mirador Indiscret de la temporada. Amb més de 120 assistents, ha posat la seva mirada en els Influencers  i el seu impacte en el màrqueting i la comunicació.

 

El debat ha estat moderat per Adrià Barrio, graduat en ciències empresarials i periodisme i actual director general de Giny Comunicació, i ha comptat amb la participació de Long Li, creador de continguts on-line i expert en màrqueting digital a l’agència Imagina Digital, Simona Truhanova, Client Service Team Lead en TERRITORY Influence, i Toni Mostazodirector de Youplanet agència experta en influencer màrqueting, creació i producció de contingut digital.


Long Liha començat la seva intervenció destacant que avui en dia la professió d’influencer és la més desitjada entre els/les joves del nostre país. També ha reflexionat sobre el canvi de paradigma sorgit en el món de la comunicació i el màrqueting, arrel de la irrupció d’aquests nous actors i les noves plataformes on treballen. Explica que la clau del màrqueting d’influencers està en la creació de continguts i en la segmentació de públics que aquest permet. El repte actual de les marques és entendre les noves tendències i sobretot com aquestes han d’adaptar les seves estratègies per formar part del nou entreteniment. En aquest sentit, la capacitat d’atenció de l’usuari en les noves plataformes és clau, plans curts, talls, ritme, etc.


 Per la seva banda, Simona Truhanova, ha centrat la seva ponència a trencar mites sobre el món influencer. Destaca, que l’entorn digital no és l’únic espai on les marques poden treballar amb aquests actors,  ja que l’entorn físic o off-line obre portes i possibilitats. A més treballar amb nano i micro influencers permet dotar d’autenticitat la marca i impactar de manera més eficaç en els consumidors. Proposa la creativitat com a fonamental a l’hora de ser innovador, i clau per permetre a les marques que siguin poc “sexys” entrar en aquests nous canals de comunicació.


En la darrera intervenció, Toni Mostazo, també ha destacat la importància de la creativitat en el procés d’adaptació de les marques. Aquestes no volen les xarxes socials com un simple aparador sinó com un espai d’interacció amb l’usuari i en aquest sentit les plataformes de streaming han esdevingut clau. Twitch, per exemple, permet viure en directe l'experiència d'usuari i de compra d'un producte a través d'un influencer, aportant valor i credibilitat. El repte per les marques està a adaptar de manera adient i amb els influencers adequats les seves estratègies.


En conclusió,  davant d'aquest nou paradigma en el qual ens trobem, les marques han d'entendre les noves tendències existents, només així, podran reinventar-se.

Des d'El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya,  volem agrair a tots els ponents per les espectaculars presentacions , a Adrià Barrio per conduir l'acte de manera brillant i a la Generalitat de Catalunya per deixar-nos, un cop més, gaudir del Palau Robert, tot un luxe!

Ens veiem en el següent Mirador Indiscret!

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies